Alla inlägg den 8 september 2008

Av Peter - 8 september 2008 22:56

Då skall vi se. I fredags blev det orientering med V och A , vi körde ett rejält pass utanför lindome. Blev väl inte så mycket orientering men desto mer löpning. Det blev väl ca 8km totalt och de kändes verkligen i lördags. Så pga träningsvärken så blev det inget tränat under lördagen förutom ett rejält volleyboll pass innan kräftskivan.

Kräftskivan började väl sådär annars, hade svårt att komma in i feststämmning, kände mig lite små bitter, sedan att jag fick sitta bredvid en bitter besserwisser gjorde ju inte saken bättre. Men när jag fått några öl och bytt sällskap såblev det bättre. Tog det ändå ganska lungt med spriten, mest förviktensskull men även för att slippa vara helt förstörd dagen efter. Lade mig hyffsat tidigt, orkade inte titta på när de andra lekte charader, ville inte vara med heller eftersom jag kunde ju förlorat. så jag vaknade upp riktigt pigg med tanke på att jag bara sovit 4h på en gammal soffa. För att ha nåt och göra så hälpte jag till med frukosten och då kunde jag ju ta fram min kvinnliga sida genom att gnälla på alla som inte hjälpte till. Som tur var så blev det lite mer volleyboll så jag slapp höra det värsta gnället. Väl hemma så blev det lite Formula 1 innan det var dags att åka till affären och handla mat eftersom jag bjöd in c på middag och film. 

 I dag har det varit surt som vanligt på jobbet, hade en klassning som gick så där. Allt som jag var ansvarig för gick bra som vanlig, men så började den tyska klassningsgubben fråga om materialcertifikat och desingaproval som jag varken har koll på eller tillgång till så jag fick snällt förklara för honom att jag inte har dem utan att han får vända sig till rätt person på projektavdelningen. När han nöjt sig med detta så fick jag tillbringa hela eftermiddagen med att jaga delar till projektet som skall klassas på onsdag. Pga felutbokningar i datasystemet så fanns inte de tre pumpar som jag behövde och som skulle leverreats för två veckor sedan så det bler ett antal telefnsamtal fram och till baka men utan någon lösning, sedan upptäckte vi att även tryckgivare saknades så tisdagen kommer gå åt att fördt klassa ett eggregat och sedan leta delar till nästa. Tyvärr så kommer dett nog fortsätta ett bra tag till. När produktionschefen säge att vår kund inte är viktig och att han helst ser att vi inte levrerar till dem så kommer han inte lägga nån energi på att det skall funka.


När jag kom hem så borde jag läst minst två timmar, men eftersom jag fick jobba över så låg motivation och energi på bottennivån så det fick bli en rulle i stället. Dont mess with the Zohan blev det, perfekt val för den var ganska lättsmält så jag slapp aktivera hjärnan.


Men dagen slutade väldigt bra, Fick mail från V som visade bilderna hon tagit på fotomaratonen, vilka var väldigt bra.. där ligger jag i lä, men det bästa var att hon ville ut och cykla på söndag om det blir bra väder. Jippi :) Jag gör ju mig bäst i små sällskap och nu när vi får vara för oss själva så måste jag ta mod till mig och säga vad jag tycker. Nån gång måste ju vara den första


Natti natti


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards